Om het risico op trombose tijdens en na een operatie te beperken, worden antistollingsmiddelen - tromboseprofylaxe - ingezet als voorzorgsmaatregel. Dit gebeurt bij operaties waarbij je een relatief hoog risico loopt op trombose. Je kunt dan tromboseprofylaxe krijgen in de vorm van LMWH (laagmoleculaire heparine)
fremar
9 maanden geleden
Tromboseprofylaxe – ‘profylaxe’ betekent preventie – is een verzamelnaam voor allerlei maatregelen die genomen kunnen worden, om de vorming van bloedstolsels in de bloedvaten – en daarmee trombose en/of een longembolie– te voorkomen.